Monday, February 14, 2011

Brazilian Wax, Explicit

Honda RS750R: the first queen of the 750 cc


Nel 1984 la Federazione Internazionale, con lo scopo di diminuire le prestazioni ed aumentare la sicurezza dei piloti, impose il tetto massimo di cilindrata nel campionato Mondiale F1 e in quello Endurance a 750cc. Fino a quel momento infatti la cilindrata consentita nei due Campionati Mondiali riservati alle moto a quattro tempi era di 1000cc. Le 1000 messe in pista dalle Case avevano sopravanzato in termini di potenza anche le 500 da GP a due tempi, rendendo evidente la necessità di un intervento sul regolamento al fine di calmierarne le prestazioni. La Honda, come suo solito, non si fece trovare impreparata di fronte ad una varizione al regolamento e nel 1984 mise in pista "un'arma" formidabile: la RS750R. La moto monta un propulsore di 750cc derivato da quello della stradale VF750F. La modifica sostanziale che differenzia il propulsore stradale da quello racing è che quest'ultimo ha la distribuzione a cascata di ingranaggi, rather than a chain like that of bikes. This is a V4 90 degree wet sump with DOHC, 4 valves per cylinder (bore and stroke 70x48, 6 mm, a cylinder capacity of 748 cc) with Keihin CV carburetors from 34 and 5-speed transmission. The maximum output power from this engine is equal to 132 hp at 12,000 for the F1 version and 120 hp for that endurance. In addition to the mechanics, the centerpiece of this motorcycle is the chassis. The Honda in fact drew liberally from the know-how gained in the GP to give this bike the best that he had available: double-cradle frame closed square tube aluminum (like the NS500 GP) Showa suspension (with fork 41 mm and a shock Pro-Link); Nissin brakes. The circles, either in F1 who are in the Endurance 18 "(Front 3.00, Rear 5.00). The bike ran just one season but proved to be extremely competitive in dominating the competition far and wide for a four-stroke motorcycles:
Joey Dunlop won the F1 World, the French Igoa Coudray and won the World Endurance Championship. In the Suzuka 8 hours is reached the apotheosis: side by side on the podium RS750R the winner of the competition with a pair of aces in the saddle Mike Baldwin and Fred Merkel, there were two other RS \u200b\u200bfull demonstration of a domain which does not allow.

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